Namirnice koje ublažavaju stres

antistres-hrana-zdravlje-serb.rs

Sam pogled na ovu sliku već deluje. (foto:Zurnal24.si)

Postoji razlika između “hrane za utehu” i “hrane koja smiruje”.

Kada ste pod stresom, ne bi trebalo da posežete za hranom koja će preopteretiti vaše telo, iako ćete se privremeno psihički osećati bolje.

Trebalo bi da se okrenete zdravijim alternativama, koje će trajno uticati na vaše raspoloženje.

Zeleno lisnato povrće

Ovo povrće, a naročito spanać bogat folatima, podstiče proizvodnju dopamina, hemikaliju u mozgu zaduženu za umirujući efekat.

Ćuretina

Ćuretina je bogata triptofanom, koji će vam olakšati padanje u san, ali vas i oraspoložiti. Iste efekte možete postići konzumiranjem jaja i sočiva.

Losos

Omega 3 masne kiseline koje se nalaze u lososu bore se protiv hormona stresa. Studija sprovedena na Univerzitetu u Oregonu pokazala je da studenti medicine koji su uzimali omega 3 suplemente osećaju 20 odsto manje anksioznosti, u poređenju s ostalima.

Indijski orah

Indijski orasi daće vam potrebnu dozu cinka, minerala koji se bori protiv anksioznosti i depresije.

(www.serb.rs)