Da li je „Jura” donacijama stekla povlašćen položaj kod inspektora rada

jura-leskovac-protest-radnika-serb.rs

Leskovačka Jura (foto:www.armont.biz)

Nadležni iz Ministarstva za rad ne potvrđuju, niti demantuju da im je južnokorejska firma pre nekoliko godina poklonila dva automobila

Posle brojnih žalbi i problema zbog kojih je pred praznik Prvi maj štrajkovao jedan broj zaposlenih radnika u fabrikama južnokorejske kompanije „Jura” u Kragujevcu, Leskovcu i Nišu, koji su tvrdili da ovaj investitor ne poštuju zakone o radu Srbije, već da zaposleni trpe samovolju poslodavaca, nametnulo se pitanje – zbog čega godinama nije bilo reagovanja inspekcije rada.

Odnosno, ako je inspekcijskih kontrola i bilo, kako je moglo da se dogodi da su izveštaji o stanju u fabrikama uvek bili pozitivni i bez primedbi?

Nezadovoljni radnici glasno su ukazali da poslovodstvo ove kompanije, pored svega drugog, ne dozvoljava inspektorima rada da uđu u krug fabrika i obave kontrolu kada to žele, već kompanija određuje termine za dolazak pa u kasnijim izveštajima nema primedbi i propusta. U isto vreme objavljena je i informacija da je „Jura” svojevremeno poklonila Inspekciji rada dva putnička automobila.

Da u ovoj informaciji, po svemu sudeći, ima istine govori jedan podatak – u svim razgovorima kada se pominje taj poklon „Jure”, uvek se precizno, sa tačnom markom i nazivom modela, navodi da se radi o dva putnička automobila „kia sorento”. Čak se i tvrdi da se jedan i sada koristi u Inspektoratu rada Srbije.

Nekadašnji načelnik Inspekcije rada Nišavskog okruga Radomir Nikolić, koji je u međuvremenu otišao u penziju, pre desetak dana, u izjavi za list „Danas”, nije mogao ni da demantuje, ni da potvrdi ovu informaciju. U istom Nišavskom okrugu, međutim, načelnik dr Aleksandar Cvetković juče je za „Politiku” rekao da „lično ima čvrsta saznanja o toj donaciji”, a tvrdi i da „automobili nisu bili za Inspekciju rada u Nišu, već ih je preuzelo Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja ”.

Cvetković kaže da su „automobili odvezeni za Beograd – jedan odmah po preuzimanju, a drugi posle nekoliko meseci i da je to drugo vozilo sve vreme bilo u garaži i niko ga u Nišu i Nišavskom okrugu nije koristio”.

Zatražili smo, početkom prethodne sedmice, od ovog ministarstva odgovor „da li je i kada poklon od ’Jure’ dobijen, ima li tragova o tome gde su sada ta putnička vozila i da li postoji neki ugovor ili drugi dokument o poklonu”. U službi za odnose s medijima ministarstva ljubazno nam je, kao i uvek, obećano da će sve učiniti da što pre obezbede odgovore na ova pitanja. U jučerašnjem razgovoru, međutim, rečeno nam je da se još uvek pretražuje arhiva sa dokumentacijom iz tog perioda.

U međuvremenu „Politika” je došla do još nekih saznanja, doduše nezvaničnih. No, kako ta saznanja dolaze iz pouzdanih izvora, neće biti iznenađenje ako se cela priča o „Juri” u Srbiji nastavi uz nove teme i dileme. Naime, prilično javno se govori kako su neki pojedinci iz redova inspekcijskih organa nakon prestanka rada u državnim organima ili odlaska u penziju, izgleda, nastavili „saradnju” sa ovom kompanijom tako što su u njoj postali savetnici ili konsultanti.

(www.serb.rs)

Povezani tekstovi:

Jura i u Slovačkoj kažnjavala radnike

U južnokorejskoj Juri protest zbog rada na Uskrs